Reşat Ceylan este un artist contemporan turc în ascensiune. A studiat la Mersin Üniversitesi din Istanbul.
Îmbină fericit tehnicile picturii hiper-realiste cu o formulă proprie, neo-expresionistă. Este preocupat de materialitatea, substanțialitatea și transformarea naturii vii, de climate și medii.
Lucrările sale dezvăluie în imagini de sinteză straturile multiple ale existenței ființelor biologice, în analogie cu straturile tectonice ale psihismului. Filogeneza repetă ontogeneza. Ființa umană e alcătuită din diverse „texturi” și dimensiuni și are stări de agregare diferite, e compusă din pelicule care se întrepătrund, dintr-o imixtiune de elemente imaginare, artificiale, naturale, tangibile, intangibile, arhaice, noi, actuale sau potențiale. Materia vie e în continuă mișcare și reeditare, se transformă, memoria îi conservă fostele avataruri, e în același timp fictivă și palpabilă, prezentă și dispărută. Identitatea ființelor pare a fi captivă într-o perspectivă exterioară sau în diverse piei, substanțe. Lucrările lui Reșat Ceylan vizualizează omul din toate perspectivele simultan: științifică – prin sugestiile cu privire la compoziția microscopică a țesuturilor –, filosofică, psihologică, sociologică. E o ființă care subzistă simultan într-un plan oniric, într-unul lucid, conștient, și într-unul fiziologic, urmărit deopotrivă de un simț al individualității și de un sentiment al destinului.
„Între ficțiune și biologie” ar putea fi titlul demersului său estetic. E un limbaj vizual care vorbește despre multiplele niveluri ale psihismului și despre dimensiunile, uneori paralele, ale existenței.
De asemenea, lucrările sale reprezintă o meditație asupra izolării și singurătății. Ființele par prinse ca într-un insectar în diverse „bule”, fiecare e captivă într-un mediu particular, care o învăluie ca o placentă.
Se regăsește în ele o căutare constantă a eternului feminin în contrasensul unei culturi în care acesta tinde să devină o simplă fosilă.